Το μάθημα «Ερευνητικές δημιουργικές δραστηριότητες» ανήκει στην Β’ ομάδα μαθημάτων. Η ομάδα Β’ περιλαμβάνει τα μαθήματα Γενικής Παιδείας, τα οποία δεν εξετάζονται γραπτώς στις προαγωγικές εξετάσεις.

Κάθε τμήμα ή ομάδα υποβάλλει προς αξιολόγηση ομαδικό Φάκελο της Ερευνητικής Δημιουργικής Δραστηριότητάς της. Η υποβολή του Φακέλου γίνεται με την ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων της ομάδας στο τέλος του 1ου και 2ου τετραμήνου και μετά τη δημόσια παρουσίασή τους.

Ο Φάκελος περιλαμβάνει:

(α) έκθεση σχετικά με το θέμα της δραστηριότητας, τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν και τα συμπεράσματά της,

(β) ένα σχετικό με το θέμα και τα συμπεράσματά τους τέχνημα (αφίσα, ιστοσελίδα, βίντεο, πόστερ, φυλλάδιο, κατασκευή, κ.λπ.) και

(γ) ό,τι άλλο συμπληρωματικό υλικό σχετικό με την όλη εργασία τους κρίνουν τα μέλη της ομάδας.

Τα κριτήρια αξιολόγησης του ερευνητικού δημιουργικού έργου των μαθητών/-τριών περιλαμβάνουν:

(α) τις διαδικασίες προγραμματισμού και υλοποίησης της δραστηριότητας,

(β) το περιεχόμενο της ερευνητικής δημιουργικής δραστηριότητας,

(γ) τη γλώσσα και τη δομή της έκθεσης και

(δ) τον τρόπο της δημόσιας παρουσίασης της ομαδικής εργασίας.

Το α αξιολογείται με 30 μονάδες, το β με 40 μονάδες, ενώ τα γ και δ με 15 μονάδες το καθένα.

Για την καλύτερη ανατροφοδότηση των μαθητών/-τριών με βάση τα ανωτέρω κριτήρια δύναται συμπληρωματικά να χρησιμοποιείται από τον/την εκπαιδευτικό και κλίμακα διαβαθμισμένων κριτηρίων.

Η αξιολόγηση του ομαδικού έργου γίνεται με βάση τον ομαδικό Φάκελο της Ερευνητικής Δημιουργικής Δραστηριότητας. Με σημείο εκκίνησης τον βαθμό της ομαδικής εργασίας γίνεται και η βαθμολόγηση των μελών της ομάδας. Στη διαδικασία αυτή συνεκτιμώνται στοιχεία όπως το προσωπικό ημερολόγιο, όπου αυτό τηρείται, ο ατομικός φάκελος των μελών (ο οποίος θα περιλαμβάνει και την ατομική περιγραφική αποτίμηση της προσωπικής συμμετοχής που καταθέτει κάθε μαθητής/-ήτρια) και γενικότερα η συμβολή κάθε μέλους.

Σε περίπτωση που κάποιος μαθητής/-ήτρια δεν προάγεται στην επόμενη τάξη και δεν έχει προβιβάσιμο βαθμό στην Ερευνητική Δημιουργική Δραστηριότητα, ο/η επιβλέπων/-ουσα εκπαιδευτικός ορίζει ένα τμήμα της Ερευνητικής Δημιουργικής Δραστηριότητας που κρίνει ότι πρέπει να επεξεργαστεί εκ νέου. Κατά τη διαδικασία επανεξέτασης τον Ιούνιο, ο μαθητής/η μαθήτρια υποβάλλει την εργασία του/της μαζί με τον ατομικό φάκελο προς επαναξιολόγηση.